Základní škola
Škola je zřízena dle § 16 odst. 9 školského zákona jako škola pro žáky s mentálním postižením. Jsou zde přijímáni žáci s různým stupněm mentální retardace, případně se souběhem dalších postižení. K přijetí ke vzdělávání je nezbytné doporučení školského poradenského zařízení a žádost zákonného zástupce. V základní škole se vzdělávají žáci nejen s lehkým mentálním postižením, ale také ti, kteří mají přidružené další zdravotní obtíže. Velmi často jde o žáky s tělesnými či smyslovými vadami, poruchami chování, vadami řeči či PAS.
Základní škola speciální
Výchovně vzdělávací činnost je operativně přizpůsobena individuálním schopnostem, možnostem a aktuálnímu zdravotnímu stavu žáků, jsou zařazovány prvky dramaterapie, arteterapie, muzikoterapie a canisterapie. Aromaterapie se uskutečňuje v multisenzorických učebnách snoezelen. Třídy pro žáky s PAS jsou umístěny v klidných částech budov školy. Prostor je rozčleněn na část pro individuální výuku, pracovní a výtvarnou činnost, samostatnou
práci, jídlo, relaxaci či hru, žáci jsou vyučováni výchovně-vzdělávacím TEACCH programem, jehož cílem je zprostředkovat vnější svět jedincům s PAS takovým způsobem, aby se u nich eliminoval stres a nežádoucí projevy chování z nepochopení přijatých informací. Žáci ZŠ speciální jsou vzděláváni podle školního vzdělávacího programu „Škola – místo porozumění“ – dle RVP ZŠS, DÍL I, DÍL II. Ve třídách pro žáky s PAS je zastoupeno také vzdělávání podle ŠVP „S mojí školou mě baví svět“ dle RVP ZV.